نا مهربانی با بوگاتی ایرانی | هادیان البرز
  • آرشیو
  • پیوند ها
  • درباره ما
  • خوراک RSS
  • FeedBurner
  • تماس با ما
  • پر بازدیدترین ها
    استان البرز
    پر بیننده ترین نماها
    کد خبر : 125974
    سرویس خبری: اخبار ویژه,اسلایدر,اقتصادی,البرز,خواندنی ها,خودرو,دانشگاه,علمی,کرج
    تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
    photo_2016-05-18_19-40-02
    چاپ خبر

    نامهربانی با ویراف ، خودروی طراحی شده تمام ایرانی

    دو مخترع و مبتکر ایرانی موفق به طراحی ماشین بسیار نو آور با کلاس جهانی شده اند که با بی مهری های مسئولان برای ساخت نمونه اول نیز مواجه هستند .

    دو مخترع و مبتکر ایرانی موفق به طراحی ماشین بسیار نو آور با کلاس جهانی شده اند که با بی مهری های مسئولان برای ساخت نمونه اول نیز مواجه هستند .

    احمد صحرایی قمش و مهدی شجاعی دو تن از دانشجویان مبتکر و نوآور البرزی هستند که توانسته اند با استفاده از نبوغ خود ماشینی را با کیفیت و علم روز دنیا طراحی کنند . این دو جوان موفق و نخبه با تلاش و فروش وسایل و لاوازم مورد نیاز زندگی خود توانسته اند این پروژه را در مراحل طراحی با موفقیت به پایان ببرند ولی برای ساخت نمونه اول که برای ثبت اختراع به آن نیاز دارند در مرحله ساخت شاسی متوقف شده اند و طبق معمول همیشه  مسئولان بعد گرفتن عکسهای یادگاری و ابراز امیدواری و لطف ، از انجام مساعدت سرباز می زنند .

    این نوشتار برای آشنایی با ماشین ویراف ( الماس سیاه ) است که توسط این دو نخبه استان البرز طراحی شده و خبرنگار ما در پی انجام مصاحبه و آشنایی بیشتر با این دو نخبه البرزی است . که در بخش نخبگان می توانید از این مصاحبه دیدن فرمایید .

     

    ویراف ( الماس سیاه )

    photo_2016-05-18_19-40-19
    پروژه ویراف در ابتدا با نگاهی به شرایط خورویی کشور و سپس خارج از کشور کار خود را آغاز کرده است.
    در مرحل اولیه طراحی مفهمومی پروژه ، به شاسی خودرو و تعداد سرنشینان بسیار توجه شده است. لازم به ذکراست پروژه دارای دو نام است.یکی از اسامی که اسم پروژه ایی میباشد، الماس سیاه است.
    نام دوم که نام ارائه ایی ما است ویراف میباشد.
    الماس سیاه یکی از نادرترین الماس هایی است که طبیعت تولید میکند.همچنین الماس محکم ترین ماده طبیعی موجود است.وبالاخره به دلیل شکل زیبای کریستالیش  آن را به یکی از خاص ترین موادجهان تبدیل کرده است.
    ما از این ویژه گی ها الهام گرفتیم وشروع به ایده پردازی بسته طراحی کردیم.
    تصمیم گرفتیم نام پروژه ایی طرح را الماس سیاه بگذاریم. همچنین تصمیم گرفتیم شکل بدنه را مانند کریستال های الماس طراحی کنیم.مهمترین تصمیمی که دراین مرحله گرفتیم شاسی فضایی بود.
    شاسی فضایی بهینه ترین نوع شاسی در انواع خودروها محسوب میشود.این شاسی به دلیل استفاده  از حجم بالای لوله و چرخش لوله ها در هر سه بعد فضا ،توانایی های خاصی ازخود نشان داده است.
    ازجمله سبکی و صلبیت بالا. البته این نوع شاسی به دلیل صلبیت بالا کم بی شباهت به صلبیت الماس نخواهد بود.
    اما ویراف یعنی چه و چرا تصمیم گرفتیم ازویراف برای عنوان ارائه ایی استفاده کنیم؟
    ویراف یک عنوان کاملا فارسی است.به معنی دارای شان و مقام و وارث علم و دانش.

    الف – اهداف طراحی ویراف:

    دوازده ایده اصلی ما در طول مراحل مختلف طراحی:
    ۱-وزن سبک
    ۲-زیبایی و پویایی
    ۳-اصالت
    ۴-جوان پسند بودن
    ۵-اسپرت
    ۶-صلبیت شاسی
    ۷-خاص بودن و یکتایی
    ۸-مصرف سوخت کم
    ۹-هیبرید
    ۱۰-امنیت فوق العاده
    ۱۱-سادگی در رانندگی

    ۱۲-قیمت مناسب

    ب – کلاس طراحی ویراف:

    photo_2016-05-18_19-40-02
    درابتدا برای معرفی کلاسی که ویراف برمبنای ان طراحی شده است سراغ کلاس بندی خودروها میرویم:

    البته کلاس بندی خودروها مقوله ای کاملا خاص است.حتی در اروپا و امریکا این کلاس بندی ها متفاوت اند.
    ما با مطالعه خودروهای موجود در بازار و با هدف گذراری به روی قشر جوان کلاس های اسپرت،سدان کوچک و خودروی برون شهری کوچک را با هم تلفیق کردیم.
    درحقیقت ویراف دارای سه کلاس در یک خودرو است.البته اگر کلاس هیبرید را نیز مد نظر قرار دهیم دراین صورت میتوان ادعا کرد ویراف دارای ۴  کلاس خودرویی است.

    **** خلع هایی که ویراف پر میکند ونیازهایی که برطرف مینماید:

    ویراف یک خودروی اسپرت دونفره خواهد بود.با توانایی های ویژه از جمله استفاده از دو موتور بنزینی و برقی هم به صورت هم زمان هم به صورت مجزا.
    نیازهایی که ما شناختیم و به دنبال رفع آنها ویراف را طراحی کردیم به شرح زیرند:
    ۱-نیاز به یک خودرویی که بتواند در مسابقات مختلف خودرویی چه در داخل چه خارج از کشور شرکت کند
    ۲-نیاز به یک خودروی اسپرت و جوان پسند که در داخل کشور طراحی و ساخته میشود.
    ۳-نیاز به یک خودروی کوچک که توانایی یک خودروی شهری را دارا باشد
    ۴-نیاز به یک خودروی که دارای یک موتور کوچک بنزینی برای صرفه اقتصادی باشد.
    ۵-نیاز شدید و اصلی ما که همان امنیت است.نیاز ویژه ایی که بیشتر توان مارا معطوف به خودکرده است امنیت است.هدف ما تردد یک خودروی کوچک شهری با ظاهری هیجان انگیز و با امنیت فوق العاده است.
    ۶-نیاز بعدی استفاده از سوخت پاک و ارزان قیمت برق است که ما تمام تلاشمان را کرده ایم که ویراف بتواند با استفاده از برق در شهر تردد کند.

    ج – سیستم های موجود در خودروی ویراف:
    در این بخش سیستم های موجود در یک خودر را را که البته در ویراف نیز وجود دارند مورد بررسی قرار میدهیم:
    هرخودرویی جدا از کلاس طراحی و کشوری که در ان طراحی شده است دارای ۷ بخش اصلی است:
    ۱-سیستم تولید قدرت
    ۲-سیستم انتقال قدرت
    ۳-سیستم فنربندی و تعلیق
    ۴-چرخ بندی و ترمز
    ۵-سیستم شاسی و بدنه و بسته سرنشینان
    ۶-سستم هدایت و فرمان
    ۷-سیستم مدارات الکتریکی
    ۸–شاسی ویراف
    شاسی طراحی شده برای  ویراف یکی از خاص ترین شاسی های جهان است.
    در این شاسی ما کل خودرو را یک پارچه با لوله مانیس مان طراحی کرده ایم.این طراحی ها توسط مهدی شجاعی در نرم افزار کتیا انجام شده است.همچنین در همین نرم افزار تحلیل های اولیه نیز صورت گرفته است.سپس تحلیل های نهایی در نرم افزارهای انسیس و آباکوس صورت گرفته است.
    ایده تلفیق شاسی و بدنه در ویراف بسیار ایده خاصی است.بدین ترتیب که ابتدا با در نظر گرفتن بیس اصلی خودرو که همان شاسی فضایی است رو سازی کلی خودرو نیز صورت گرفته.سپس بدنه با استنتاج از شاسی شکل نهایی خود را کسب کرده است و در اصل ما با طراحی یک تکه شاسی از کف،خودرو تا بدنه را تحت تاثیر مستقیم قرار داده ایم.این ایده برای اولین بار است که  در چنین خودروهایی استفاده میشود.
    ایده های اصلی ما در زیر بدنه نهفته اند.ما برای دمپ نیروهای ناشی از تصادفات برای شاسی ویراف ایده های جدیدی به کار برده ایم.در این شاسی ما سه نوع اصلی تصادف را بررسی کرده ایم.بنده از طریق یکی از دوستانم که کارمند هلال احمر استان قزوین است توانستم حدود ۲۰۰ تصادف سنگین جاده ایی در محور کرج قزوین بررسی و مورد مطالعه قرار دهم.ما برای ویراف امنیت فوق العاده ایی در نظر گرفته ایم.
    تصادفات معمولا یا از جلو یا از عقب یا از کنارین اتفاق میفتند.

    از این رو در شبیه سازی تصادف از جلو ،به این نتیجه جدید رسیدیم که برای جلوگیری از انتقال نیرو به اتاق سرنشینان باید نیروها را دمپ کنیم.
    برای محقق کردن این ایده تصمیم گرفتیم جلوی خودرو را به صورت آکاردئونی طراحی کنیم.
    در این طرح با وارد آمدن نیرو با جذب آن مانع از رسیدن نیرو به بسته سرنشینان شویم.
    ایده بعدی در تصادف از عقب است.ما برای دمپ نیروها در تصادفات از عقب،بخش انتهای را به صورت خرپایی طراحی کرده ایم.
    سرانجام به تصادف از بغل میرسیم.همانطور که تحقیقات نشان میدهد درب خودرو در تصادفات هیچ نقش دمپ نیرویی را ایفا نمیکند.از این رو ما تصمیم خاصی در این رابطه گرفتیم.آن هم اینکه درب را حذف کنیم.برای جلوگیری از وارد آمدن نیرو به سرنشینان به جای درب از یک خرپای استادیومی استفاده میکنیم.این خرپا به صورت یک پارچه با شاسی جوشکاری خواهد شد.وطول اتاق را دربر خواهد گرفت.
    ایده پردازی در شاسی ویراف:همانطور که گفته شد شاسی خودرو را با الهام از الماس و وجه های آن  طراحی کرده ایم.
    همچنین با طراحی شاسی توانستیم فرم اصلی بدنه را نیز طراحی کنیم.
    یعنی در زیر هرکدام از خطوط بدنه لوله هایی وجود دارد که در فضایی سه بعد با چرخش خود هم فرم الماس گونه بدنه را رقم زده اند و هم انگیزه امنیت را به ثمر نشانده اند.
    مواد و اتصالات:تمام شاسی را با  لوله های مانیس مان از جنس کربن سی کا ۲۲ خواهیم ساخت.وزن تخمین زده شده در نرم افزار حدود ۱۵۰ کیلو گرم است.همچنین نوع جوش به کارگرفته شده در این شاسی با توجه به تحلیل های نرم افزاری جوش میگ است.این نوع جوش دارای مزایای زیر نیز میباشد:
    ۱-سرعت جوشکاری در این روش بالاست.
    ۲-نرخ رسوب بالاتر از روش زیر پودری SAW است.
    ۳-استفاده از سیم جوش امکان جوشکاری طویل و بدون توقف را فراهم می‌سازد.
    ۴-امکان نفوذ بیشتر از روش زیرپودری فراهم است که در این صورت امکان ایجاد گرده کوچکتر با استحکام مشابه فراهم است.
    ۵-احتیاج به توانایی‌های شخصی کمتری برای جوشکاری دارد.
    ۶-به دلیل عدم وجود سرباره احتیاج به تمیزکاری کمی دارد.
    هزینه خرید لوله ها حدود۷۰۰.۰۰۰ تومان است.و هزینه خرید دستگاه جوش حدود ۴میلیون تومان.
    ویژه گی های برجسته شاسی ویراف:
    ۱-وزن سبک
    ۲-استحام و سفتی مناسب
    ۳-تلفیق شاسی و بدنه
    ۴-استفاده از لوله
    ۵-ایده های تصادفاتی در سه بخش جلو، عقب و انتهای خودرو
    ۶-جوشکاری مناسب
    ۷-رعایت برش طولی لوله ها در حد میلیمتر
    ۸-رعایت زوایای شاسی در حد دهم درجه

    د- اتاق ویراف:
    دراتاق ویراف تلاش کرده ایم از مواد سبک و با دوامی مانند چوب،استیل،وشیشه استفاده کنیم.
    همچنین در ایده پردازی دیزاین داخلی از گروه های هنر دانشگاه استفاده کرده ایم.
    در تلاش برای وفاداری به شکل الماس نیز حتی در داخل اتاق نیز بوده ایم.
    از دو صندلی سبک و زیبا استفاده خواهیم کرد.همچنین علاوه بر ارگونومی صندلی ها،راحتی سر نشین و مانایی در درون چارچوب صندلی از اهدافی بوده است که در خرید صندلی ها دنبال کرده ایم.
    تیغه های صندلی را به نحویی جوش کاری خواهیم کرد که زاویه مناسبی با شیشه جلو ودر نهایت دید جلو مناسبی را فراهم آوریم.
    مبلغ در نظر گرفته شده برای صندلی ها حدود ۱۵۰۰.۰۰۰تومان خواهد بود.

    ه – سیستم تعلیق  ویراف:
    سیستم تعلیق ویراف نیز مانند بسیاری از اجزای دیگرش به صورت کاملا خاص انتخاب و طراحی شده است.
    همانطور که میدانید سیستم تعلیق مانع از انتقال ناهمواری های جاده به سرنشینان خواهد بود.
    باتوجه به این مهم ما سیستم تعلیقی برای ویراف در نظر گرفتیم که در شرایط جاده ایی ایران،که چندان مناسب هم نیست،بتواند رانندگی لذت بخشی را برای راننده محیا کند.همچنین انتخاب سیستم تعلیق بسیار در آرامش سرنشینان موثر است.
    ما فنر های نرم با استهلاک مناسبی برای ویراف در نظر گرفتیم.
    همچنین با توجه به تقسیم وزن بخصوصی که در ویراف وجود دارد باید فنرهای عقب و جلو با این شرایط وزنی و مرکز ثقل مخصوص کاملا هماهنگ باشند.
    نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم توانایی سفرهای خارج از شهر و توانایی طبیعت گردی است که ما برای سیستم تعلیق ویراف بسیار مهم دانسته ایم.از این رو با استفاده از سایز لاستیک و هماهنگی اش با تعلیق و فنربندی به این مهم دستیابی داشته باشیم.

    و – موتورهای ویراف:
    ما برای ویراف در این بخش یک توانایی ویژه قاءل شده ایم:توانایی استفاده از دو نوع موتور بنزینی و برقی یا همان هیبرید.
    قلب تپنده ایی که با بنزین توانایی لازم برای حرکت ویراف را محیا میکند یک موتور کوچک ۴۰۰سی  سی خواهد بود که قدرتی معادل ۲۳ اسب بخار را برای ما به ارمغان می آورد.
    موتور برقی ویراف نیز با استفاده از باطری های لیتیمی انرژی خود را تامین میکند و قدرتی معادل ۱۷ کیلو وات ساعت  را که معادل ۲۲.۵اسب بخار است فراهم میاورد.
    اگر هردو موتور ویراف هم زمان باهم کوپل شوند و در نهایت گشتاور خروجی خود قرار داشته باشند ما قدرتی حدود۵۰ اسب بخار را در اختیار خواهیم داشت.

    دلایل استفاده از این موتور بنزینی:
    ۱-ما با پایین اوردن حجم موتور در صدد کم کردن مصرف سوخت و کنترل آلایندگی برآمده ایم.
    ۲-این موتور ۴ سوپاپه و۴زمانه است.با توجه به تک سیلندر بودن موتور و توان تولیدی و قیمت مناسبش میتوان این موتور را بهترین انتخاب ممکن دانست.
    ۳-توانایی هیبرید بودن انگیزه ما را برای استفاده از یک موتور با اتاق احتراق کوچک ترغیب کرد.
    ۴-این موتور به دلیل کوچک بودنش این امکان را به ما میدهد تا در جانمایی موتور وسط  کاملا موفق عمل کنیم.
    ۵-وزن سبک
    ۶-آب خنک بودن و رادیاتور کوچک که به ما امکان میدهد بتوانیم در تقسیم وزن به خوبی عمل کنیم.
    ۷-قیمت مناسب.
    ۸-موجود بودن قطعات.
    ۹-سیستم سوخت رسانی ساده
    ۱۰-سیستم احتراقی ساده
    ۱۱-استفاده از ۴ سوپاپ که امکان افزایش بازدهی و خروج بهتر دود و ورود بهتر هوا و اختلاط با بنزین را دربر خواهد داشت.
    ….

    دلیل استفاده از موتور برقی:
    ۱-مناسب بودن گشتاور وتوان خروجی
    ۲-قیمت مناسب
    ۳-وزن کم
    ۴-موجود بودن قطعات یدکی
    ۵-مگنت دائم بئدن
    ۶-هماهنگ شدن با انواع باطری
    ….
    چه لزومی برای هیبرید بودن ویراف وجود دارد؟
    با توجه به نکات زیر ما تصمیم گرفتیم ویراف را به  یک پیشرانه برقی نیز مجهز کنیم:
    ۱-کاهش آلاینگی
    ۲-استفاده از این تکنولوژی برای یک خودروی سبک شهری انتخاب کاملا منطقی خواهد بود
    ۳-مسئله استفاده از برق به جای بنزین خود امری اقتصادی به نظر میرسد.
    ۴-استفاده و نگهداری از  منابع  زیرزمینی
    ۵-بالا بردن سطح دانش
    ۶-شرکت در مسابقات خودروهای هیبرید
    ۷-بازدهی بالا در حدود۹۲ درصد.این در صورتی است که بازده موتورهای بنزینی حدود۳۰ درصد است.
    ۸-با توجه به دانشگاهی بودن این پروژه و وجود رشته هایی مانند برق و شیمی در دانشگاه ،توانایی هیبرید بودن ،هدف قابل تحققی احساس میشد.
    …….

    جانمایی موتورها:
    موتور بنزینی ویراف را برای اولین بار در ایران در وسط شاسی فضایی اش جای میدهیم.
    این امر سبب  تقسیم وزن فوق العاده و پایین آوردن مرکز  ثقل میشود.با پایین آوردن مرکز ثقل باعث افزایش چسبندگی ویراف به جاده خواهیم شد.واین یعنی افزایش هندلینگ و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینگی.علاوه براین ها موتور وسط بودن ویراف به دلچسبی رانندگی اش نیز می افزاید.
    در وسط شاسی فضایی ویراف با توجه به  در نظرگرفتن محورهای دیفرانسیل دسته موتورهای ویراف را نصب خواهیم کرد.
    –موتور برقی و جانمایی باطری ها:
    موتور برقی کوچک ویراف را در جلو جاگذاری خواهیم کرد.با این کار میتوانیم تقسیم وزن قابل قبولی با توجه به وزن باطری ها به وجود بیاوریم.

    ح – گیربکس ویراف
    باتوجه به سیستم های پیشرفته و موتورهای عالی ویراف ما تصمیم گرفتیم از بالاترین راندمان موتور بهره ببریم.این راندمان همان گشتاور خروجی از موتور است که در نهایت با گذر از چرخ دنده های گیربکس به سر چرخ ها منتقل میشود.نکته ایی در اینجا باید اشاره کنم این است که در گیربکس های دستی بنا به شرایط خود گیربکس،شرایط جاده،شرایط تعویض دنده توسط راننده بخشی از گشتاور از دست میرود.برای حل کرده این موضوع ما تصمیم گرفتیم از گیربکس اتوماتیک استفاده کنیم.

    مزایای استفاده از گیربکس. CVT:
    ۱-کاهش مصرف سوخت به میزان ۲۰ درصد نسبت به گیربکس های اتوماتیک معمولی
    ۲-کارایی و عملکرد دینامیکی بهتر در قیاس با گیربکسهای اتوماتیک معمولی؛ به دلیل انتقال روان قدرت موتور بدون گسستگی در روند حرکت خودرو.
    ۳-این نوع گیربکس همچنین میتواند باعث شتابگیری خودرو در بهترین حوزه عملکرد موتور از لحاظ توان خروجی شود که در این صورت بهترین ارقام شتابگیری با کمترین میزان مصرف سوخت میسر خواهد بود.

    ۴-برتری آشکار، تعویض دنده ی یکنواخت و ملایم در برابر صدای “تق” هنگام تعویض دنده است.
    ۵-به موتور این اجازه را می دهد تا نزدیک تر به حد مطلوب دور موتور خود، کار کند
    ۶-. با حفظ دور موتور ایده آل مصرف سوخت را بهینه سازی کرده و کارایی را افزایش میدهد.
    این است که برتری های بیشتری نسبت به گیربکس های سنتی اتوماتیک و دستی دارد .

    ط – دیفرانسیل ویراف:
    برای ویراف باید دیفرانسیلی انتخاب میکردیم که بتواند پاسخگوی وضعیت جاده ایی و هماهنگی با سیستم تعلیق باشد.
    ی – سیستم انتقال قدرت ویراف:
    البته مجموعه گیربکس و دیفرانسیل تشکیل دهنده سیستم انتقال قدرت خواهند بود.
    نحوه انتقال قدرت در ویراف نیز باید به گونه ایی باشد که ما را در نیل به اهدافمان کمک کند.
    ازاین رو سیستم انتقال قدرت ۴در۴ را برای ویراف تدارک دیدیم.
    همانطور که میدانید تمام خودروهای ساخت کشور تک محور هستند.یعنی به زبان ساده تر میتوان گفت فقط دو چرخشان باعث حرکتشان میشود.
    اما  ویراف یک خودروی چهار چرخ محرک خواهد بود.یعنی هر دو محو عقب و جلو وظیفه انتقال نیرو به سر چرخ های ویراف را به عهده دارند.البته این ویژگی را نیز باید اضافه کنم که شما توانایی انتخاب محور محرک خود را نیز دارید.یعنی میتوانید هم به صورت محور جلو حرکت کنید هم تک محور عقب و هم دو محور به صورت همزمان.این انتخاب ها همگی به کمک راننده می آیند تا کاملا توانایی در دست گرفتن ویراف را محیا کند.
    ویژگی های برتر این انتخاب:
    ۱- بهترین قدرت و سرعت در جاده های ناهموار
    ۲-کم کردن مصرف سوخت با خارج شدن از حالت چهار چرخ متحرک
    ۳-راحتی سرنشینان

    ک – چرخ بندی ویراف:
    با توجه به تصمیماتی که برای بخش حرکتی ویراف گرفته شده و در بخش های قبلی توضیح داده شد،سیتم چرخ بندی باید پاسخ گوی این تصمیمات باشد.
    سگ دست های بالا و پایین،قطر لاستیک،ابعاد رینگ و در نهایت آج لاستیک ها همگی در محقق کردن اهداف ویراف نقش اساسی خود را ایفا خواهند کرد.

    ل – ترمزهای ویراف:
    ترمزها را به روز و عالی هدف گذاری کردیم.هم سیستم ترمز جلو و هم سیستم ترمز عقب را به صورت دیسکی انتخاب کردیم.
    مزایا :
    ۱-دارا بودن مقاومت بهتر نسبت به ترمزهای کاسه ای درمقابل سستی ترمزبه علت عدم وجود سستی مکانیکی و قسمتی هم به جهت استعمال مواد اصطکاکی پیشرفته و تکامل یا فته
    ۲-دارا بودن ثبات بیشتر به علت فقدان خود سروویی و توزیع فشار به طور متحد الشکل به لقمه ترمزها در هنگام اعمال ترمز در سرعت زیاد کمتر متحمل صدمه ناشی از سائیدگی می شوند
    ۳-کاهش تمایل دیسک به ایجاد لکه یا ترک ناشی از حرارت زیاد
    ۴-هنگامی که درجه حرارت دیسک بالا می رود دیسک به طرف لقمه ترمز انبساط پیدا می کند وعلاوه برآنکه خود اتلافی در حرکت پدال به وجود نمی اورد طرح تنطیم خودکار را نیز ساده تر می کند .
    ۵-وجود حرکت خطی بیشترین شتاب و حرکت پدال در هنگام ترمز.
    ۶-صرفه جویی دروزن .
    ۷-تعویض لنت به فوریت انجام می گیرد و سهولت نگاهداری عمومی آن
    ۸-کاهش صدای کم تر.

    م – بدنه ویراف:
    برمیگردیم به الماس.
    در هدفگذاری های ویراف ذکر کردیم که شکستگی های الماس را باید در شکستگی و عضلات بدنه ویراف شرکت دهیم.از این رو بدنه با توجه به ایده تلفیق شاسی و بدنه شکل خاص خود را پیدا کرد.ویراف در این هیبت یکتاست و هیچ خودرویی در جهان مانند آن نیست واین باعث فخر و مباهات است.
    مواد به کار گرفته شده قطعا باید علاوه  بر سبکی و زیبایی از نظر قیمت مناسب بوده و همچنین توانایی نصب خاص خود را داشته باشد.
    aaaa bbbb

    cccc

    عکس فوق دیدار وزیر محترم علوم از خودروی ویراف است




    تاريخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵      
    ,, , , ,

    شماره پیامک: 10000353817190
    ایمیل مستقیم: hadianealborz@gmail.com

    اخبار مرتبط





    
    1. حسین بنی احمدی :

      سلام
      طراحی این ماشین خیلی خوبه
      به نظر من عالی طراحی شده

    2. مهدیه :

      واقعا خیلی عالی درست شده .
      طراحیش بی نظیره واقعا خسته نباشید

    3. فاطمه :

      سلام من واقعا خیلی خوشحالم باورم نمیشه که یه همچین استعدادهایی در کشورمون داریم واقعا خسته نباشید کاش جامعه قدر شما رو بیشتر بدونه،به امید موفقیت روز افزون و البته بیداری مسئولین.

    4. سارا :

      سلام من واقعا خیلی خوشحالم و باورم نمیشه که تو کشورمون همچین استعدادهایی داریم آفرین برشما واقعا خسته نباشید .

    5. احمد :

      باسلام.بنده به نوبه خودم برای تمام کشور ارزوی سربلندی دارم،انشالا…

    6. مسعود :

      من واقعا نمیدونم این همه خودرو نامرغوب و بیکیفت چند دهه گذشته رو با منت زیاد به ما میفروشن چرا حمایت نمیکنن من از این مسولین واقعا سپاسگذارم

    7. ناهید :

      عالی بود ولی حیف که جوانان ما بدون پشتیبانی از مسؤلین باید از کار خود دل سرد و نا امید شوند خسته نباشین

    8. عليرضا :

      سلام ماشین شما اصلا شبیح بوگاتی نیست این ماشین یه چیز دیگس هیچ ماشینیو با این ماشین مقایسه نکنید چون این ماشین از همه ماشینا فرق میکنه. ازهمه بهتره

    9. حسین بنی احمدی :

      سلام منظور از بوگاتی ایرانی این بوده که ماشینی تمام دست ساز و با کیفیت است که با فکر و طراحی ویژه ای ساخته شده

    10. عليرضا :

      سلام
      ابن ماشین اصلا شبیه بوگاتی نیست،اصلا شبیه هیچ ماشین دیگه ای نیست. کاملاً شبیه خودشه و کاملاً جدید و تکه مرسی از بچه های خودمون با این خلاقیت عااااااااالی

    11. علیرضا :

      سلام ماشین شما اصلا شبیه بوگاتی نیست این ماشین شبیه خودشه واین ماشین تکه و دومی نداره ممنونم از کسانی که برای ساخت این ماشین تلاش فراوانی میکنن

    12. مروت :

      خسته نباشید میگم به سازندگان این طرح
      امیدوارم که مورد حمایت مسئولین ذیربط قرار بگیره

    13. فریماه :

      سلام وخسته نباشید به دوستان مبتکر.امیدوارم در ساخت این پروژه موفق وهر چه زودتر اون رو به ثبت برسونین.

    14. فریماه :

      سلام وخسته نباشید به دوستان مبتکر.امیدوارم در ساخت این پروژه موفق وهر چه زودتر اون رو به ثبت برسونین.انشالا….

    15. نجمه :

      خسته نباشید میگم خدمت این دو نابغه جوان و آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون براتون دارم.
      نادیده گرفتن این استعداد ها و بی مهری با نوابغ کشور منجر به فرار مغزها میشود. مسئولین هشیار باشید! !!!

    منتظر نظر شما هستیم !